
Så fungerar ett automatiserat lager – steg för steg
Effektiv lagerhantering är avgörande för en fungerande hälso- och sjukvård. Med ett automatiserat lager får regioner...
Vi hjälper kommuner och regioner att optimera logistik- och lagerhanteringen av hjälpmedel och läkemedelsnära produkter. Spara tid med all funktionalitet för lager, beställning och inköp i ett system.
Att rullstolar, kryckor och andra medicintekniska produkter är på plats när de behövs påverkar livskvalitet, sparar skattepengar och gynnar hela samhället. Med vårt logistiksystem vet du exakt var dina produkter befinner sig i realtid. Det optimerar regionens hjälpmedelshantering och säkrar en kostnadseffektiv och trygg vård.
Systemet har en avancerad logik för återbruk som kontrollerar om det finns hjälpmedel att laga innan du beställer nytt. Det skapar automatiskt en rekonderingsplan med aktiviteter för att få ut använda hjälpmedel på nytt. Hållbart och kostnadseffektivt!
Möjligheten att hålla ihop registrering av beställningar på förskrivna hjälpmedel och distribution i ett system leder till kostnadsbesparingar och minimerar administrationen när du beställer och skriver ut läkemedelsnära produkter, som till exempel nutritionsdrycker eller inkontinensskydd.
I systemet ingår en effektiv hantering av centralförrådets hela kedja; från inköp till kundfakturering. Du kan enkelt hantera avancerade artikelregister, samplocklistor samt göra prognoser för säkerhetslager.
Data till grund för exempelvis kundfakturor och bokföring överförs automatiskt till och från ekonomisystemet.
Skapa enkelt rapporter och analyser med hjälp av ett datalager kopplat till logistiksystemets databas. Du har alltid uppdaterad information och kan även exportera listor och data till Excel.
Vår app för lagerhantering sparar tid och höjer säkerheten på lagret. Vi har även en app som ger dig en helt digitaliserad arbetsorder.
Med oss som partner får du tillgång till våra konsulter som har stor erfarenhet och förståelse för din vardag. Vi säkerställer att du får en optimal process, från projekt till driftsättning, samt ger dig kontinuerligt stöd vid fortsatt verksamhetsutveckling.
Boka gärna en demo så visar vi systemet och svarar på dina frågor om hjälpmedelshantering, läkemedelsnära produkter eller lagerhantering.
Vi är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 27001 (informationssäkerhet) – tre internationellt erkända standarder som visar att vi arbetar systematiskt och långsiktigt för att leverera hög kvalitet, minska vår miljöpåverkan och skydda känslig information.
Vi arbetar strukturerat för att ständigt förbättra våra processer, produkter och tjänster. ISO 9001 visar att vi har tydliga rutiner, följer upp resultat och alltid sätter kundens behov i fokus.
Vi tar ansvar för vår miljöpåverkan. Med ISO 14001 arbetar vi aktivt för att minska vårt klimatavtryck, hantera resurser effektivt och bidra till ett mer hållbart samhälle.
Att skydda information är en självklarhet i vår verksamhet. ISO 27001 innebär att vi har ett väl etablerat ledningssystem för att hantera risker och säkra känslig data – både vår egen och våra kunders.
Effektiv lagerhantering är avgörande för en fungerande hälso- och sjukvård. Med ett automatiserat lager får regioner...
Säg hejdå till manuella lageravstämingar, kontroller och analyser. Nu finns ny funktionalitet för automatisk...
Region Dalarna bidrog till utvecklingen av mobila appar för effektiv hjälpmedelshantering och ser fler områden där...