Choose language

Strategiskt logistiksystem för hälso- och sjukvård

Vi hjälper kommuner och regioner att optimera logistik- och lagerhanteringen av hjälpmedel och läkemedelsnära produkter. Spara tid med all funktionalitet för lager, beställning och inköp i ett system.

ima221568
receip-checked-1
logitiscs & stock

 

Mobil med dashboard för lagerhantering

Effektiv hantering av hjälpmedel

Att rullstolar, kryckor och andra medicintekniska produkter är på plats när de behövs påverkar livskvalitet, sparar skattepengar och gynnar hela samhället. Med vårt logistiksystem vet du exakt var dina produkter befinner sig i realtid. Det optimerar regionens hjälpmedelshantering och säkrar en kostnadseffektiv och trygg vård.

  • Lätt att integrera med folkbokföring, journal- och ekonomisystem.
  • Obegränsade möjligheter att ta fram statistik och dataanalyser.
  • Se status i realtid på smart dashboard.
  • Mobilappar för lager och arbetsorder.

Cirkulärt logistiksystem ger lägre inköpskostnader

Systemet har en avancerad logik för återbruk som kontrollerar om det finns hjälpmedel att laga innan du beställer nytt. Det skapar automatiskt en rekonderingsplan med aktiviteter för att få ut använda hjälpmedel på nytt. Hållbart och kostnadseffektivt!

Beställning av läkemedelsnära produkter

Möjligheten att hålla samman förskrivning, beställning och distribution i ett system leder till kostnadsbesparingar och minimerar administrationen när du beställer och skriver ut läkemedelsnära produkter, som till exempel nutritionsdrycker eller inkontinensskydd.

  • Lättanvänt gränssnitt som gör att förskrivare kan lägga beställningar eller aktiviteter snabbt och enkelt.
  • Leveransbesked, statusuppdateringar och artikelsök – allt i realtid. 
  • Systemet kan kopplas till en rad olika journal- och ekonomisystem.

 

Gränssnitt för lagerhantering

Optimerade centrallager

I systemet ingår en effektiv hantering av centralförrådets hela kedja; från inköp till kundfakturering. Du kan enkelt hantera avancerade artikelregister, samplocklistor samt göra prognoser för säkerhetslager. 

Vad gör Publitech logistiksystem till det mest använda i Sveriges regioner?

Färdiga integrationer

Data till grund för exempelvis kundfakturor och bokföring överförs automatiskt till och från ekonomisystemet. 

Enkel uppföljning av verksamheten

Skapa enkelt rapporter och analyser med hjälp av ett datalager kopplat till logistiksystemets databas. Du har alltid uppdaterad information och kan även exportera listor och data till Excel. 

Smarta appar för lager och order

Vår app för lagerhantering sparar tid och höjer säkerheten på lagret . Vi har även en app som ger dig en helt digitaliserad arbetsorder. 

Vi förstår din vardag

Med oss som partner får du tillgång till våra konsulter som har stor erfarenhet och förståelse för din vardag. Vi säkerställer att du får en optimal process, från projekt till driftsättning, samt ger dig kontinuerligt stöd vid fortsatt verksamhetsutveckling. 

Nyheter och inspiration

Vad innebär MDR-direktivet?

MDR (Medical Device Regulation) är ett regelverk från EU för distributörer av medicintekniska hjälpmedel. Nu måste alla...