Ny app digitaliserar arbetsordrar
Vår smarta mobilapp inom logistik hjälper dig att få en helt digitaliserad arbetsorder och minimerar pappersarbete vid exempelvis en felanmälan.
– Tillsammans med dig som använder vårt logistiksystem har vi identifierat och prioriterat olika funktioner i appen. Nu kan du se mottagarens adress i appen, individnummer direkt i översikten för dina aktiviteter, samt se tillgängligt saldo för vald artikel på det lager du tar materialuttag på. Vi har även gjort justeringar som gör appen mer användarvänlig och snygg, till exempel materialuttagsvyn har omarbetats för att kunna göra alla moment i ett och samma fönster, säger Jonathan Svedelius, produktägare på Publitechs logistiksystem.
Istället för att skriva ut dina arbetsordrar på morgonen kan du se och arbeta med dem i appen.
– Du slipper skriva ut arbetsordern på papper. Du får all info och uppdateringar i realtid, vilket gör det väldigt tillgängligt, förklarar Jonathan Svedelius.
Du kan göra ditt materialuttag direkt i appen från valfritt lager, som till exempel din egen tjänstebil.
– Detta är guld värt eftersom du slipper vänta med ett uttag tills du kommit tillbaka till jobbet. Det är lätt att missa saker man ska göra i slutet av dagen, speciellt om man har varit runt hos flera mottagare, säger Jonathan Svedelius.